Wysyłka wartościowych przedmiotów kurierem DPD

Czasem zdarzają się sytuacje, gdy konieczne jest wysłanie paczki o dużej wartości. Mogą to być nad wyraz wartościowe przedmioty, antyki, numizmaty, metale i kamienie szlachetne — wszystko, czego utrata lub uszkodzenie może nieść za sobą poważne konsekwencje finansowe.

Większość wartościowych przedmiotów, o ile spełniają wymogi wymiarowe i wagowe DPD (jakie są maksymalne wymiary paczki DPD dowiesz się tutaj: https://prosend.pl/porady-kurier-dpd-biala-podlaska/jakie-sa-maksymalne-wymiary-paczki-dpd/)oraz nie znajdują się na liście przedmiotów zabronionych można wysłać kurierem DPD Biała Podlaska z ubezpieczeniem. Każda paczka DPD jest domyślnie ubezpieczona na 1000 zł. Zwiększenie ubezpieczenia o kolejny 1000 zł to koszt tylko 1 zł. Maksymalnie jedną przesyłkę można ubezpieczyć na 5000 zł.

Co zrobić z paczką, którą chcemy ubezpieczyć na większą kwotę? Jeśli zawartość przesyłki jest podzielna, warto rozdzielić przesyłkę na kilka mniejszych paczek. Wtedy każdą z tych paczek można ubezpieczyć osobno na 5000 zł każda. Zadzwoń do nas do naszego punktu DPD pickup na Brzeskiej w Białej Podlaskiej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.

Pamiętajmy, że bez względu na to, czy paczka była dodatkowo ubezpieczona, czy też nie, w przypadku stwierdzenia uszkodzenia choćby opakowania podczas odbioru przesyłki DPD należy spisać z kurierem stosowny protokół szkody. Jeśli kurier zdążył odjechać, liczy się czas naszej reakcji. Na złożenie reklamacji DPD czy to poprzez formularz kontaktowy na stronie DPD, czy też telefonicznie w infolinii mamy zaledwie godzinę. Czasem można nakłonić kuriera do powrotu pod adres doręczenia i spisanie protokołu szkody, jednak nie zawsze. Wyrażanie swoich pretensji do doręczającego kuriera DPD nie zda się na wiele — nie jest to oficjalna droga reklamacji DPD. Oczywiście reklamację możemy złożyć również później, jednak szanse jej pozytywnego rozpatrzenia są minimalne.

Prawo przewozowe mówi wyraźnie, że jeśli przesyłka została odebrana bez zastrzeżeń, późniejsze roszczenia względem przewoźnika mogą zostać uznane za bezzasadne.

Numer na infolinię DPD to: 22 5775555.